|
|
|
|
"EXPEDIČNÍ HORSKÝ SPECIÁL", tedy kolo které jsme použili v Mongolsku a Burjatsku,
v Pákistánu, Balúčistánu, v Indii a Tibetu, může vypadat např. takto
| rám: |
Cr-Mo, opravitelný svařením i v rozvoj.zemích a v "polních
podmínkách", očka na nosiče, dírky na 2 lahve |
| hnací a převodová sada: |
Shimano kvůli kompatibilitě dílů pro celý expediční tým, Acera jako nejnižší použitelná třída |
| pedály: |
klasické s duralovým tělem a ocelovým rámkem, s klipsnou a
řemínkem (SPD se málo hodí pro častější chůzi při expedici.) |
| vícekolečko: |
11-30 (Lehký převod se při naložení a vytrvalostní jízdě uplatní.) |
| pneu: |
přední 1,5 až 1,95 , zadní kolem 1,95, oba semislick
pro ekonomickou jízdu, raději velmi lehké s tenkou bočnicí
(pruží i při tvrdém huštění) |
| náhradní pneu: |
1,95 kevlar |
| představec: |
kratší a zdvižený pro vzpřímený vytrvalecký sed |
| sedlo: |
měkké, gelové pro výdrž |
| nosiče: |
trubičkové, lehké |
| kabely: |
řídítková , v mžiku sejmutelná a nandatelná "na klik"
vyztužená, s mapníkem a přední kapsou
přední a zadní kabely bez zipů (ty bývají poruchovým místem)
rámová velká s dvěma komorami
podsedlová s odrazkou a s dolními popruhy |
| Nosiče a kabely se nám osvědčily od sokolnické fy JUNK. |
©Alena Leblochová, 2001
Design©Brd'a, czex.cz, 1999
|