Date: Thu, 23 Oct 1997 08:43:27 +0200 (MET DST) From: umertrno@savba.savba.sk (Martin Trnovec) >4. trasa: >Severně od Chočských vrchů. Z Kvačan (610 m) terénem po trase naučné >stezky k mlýnu Oblazy, odtud stoupání lesní cestou na státní silnici a nie je to terenom ale po ceste, ktora je ale dost divoka ako povrchom, tak stupanim. Presiel som ju parkrat autom (este ked som bol mlady a blby, teraz ju uz jazdim iba bikom), takze sa da povazovat za cestu. Inakadial je Kvacianska dolina neprejazdna, dokonca aj nepriechodna - presiel som ju kedysi spodkom pri potoku, ale to bola kombinacia lezenia a brodenia. >prudké stoupání na horní konec Malého Borového (900 m). Zde doleva a >terénem po červené značce, převá ně po hřebeni s četnými výjezdy a >sjezdy a na Predný Krnáč (801 m), odtud prudký sjezd do Dolného Kubína >(468 m). Tato znacka je celkom dobre zjazdna (siel som ju od Malatinej po Male Borove). Ale v lete '96 bola tak zle vyznackovana, ze napriek tomu, ze to tam dobre poznam, som parkrat zabludil (napr. sa mi podarilo zliezt az skoro do Chlebnice). V kazdom pripade tam daj ako alternativu pre tych co nevladzu: a. skratka z Malatinej do Kubina po asfaltke b. od Mlyna po modrej ponad Prosiecku dolinu, potom preliezt take male sedielko a po lukach do Malatinej (su tam aj nejake polne cesty ale nezodpovedaju moc mape). ---------------------------------------------------------------------------------- Date: Fri, 31 Oct 1997 10:27:56 +0100 (MET ) From: umertrno@savba.savba.sk (Martin Trnovec) > minuly tyzden som absolvoval niekolko tur v okoli Ruzomberka, > D. Kubina a Brezna. Tu uvediem kratky popis, mozno sa niekomu > zide. > > Vsetko som absolvoval na horskom biku (cestny som nemal so sebou). > > ***************************************************************** > *** Vlkolinec-RBK-Malatina-V.Borove-a spat. > > V Ruzomberku vedla stanice prejst zeleznicu (na pravu stranu > Vahu), potom Liskova, Lipt. Tepla, Besenova (je tam dobre > kupalisko ale nemam chut nechavat 30 tisicovy bike pred nim). > Nad Besenovou v zakrute volne tecie dobra mineralka. > Potom neoznacenou asfaltkou doprava na Vlasky a odtial > rovno hore na hradzu (priehradny mur) Liptovskej Mary. > Popri vode (pekne baby v plavkach) do Bobrovnika, dalej > rovno do Bukoviny, za nou po neznacenej mizernej asfaltke > dolava - ide miernym monotonnym stupanim do Malatinej (800 mnm). > Odtial som chcel prejst do V.Boroveho - z Malatinej ide kopa > traktorovych ciest tym smerom, zjavne treba ist tou najviac vpravo > (najnizsou). Ja som to nespravil, isiel skor kopcami vlavo, > cesty postupne mizli, narazil som na nejaku turisticku znacku > (cervena) a potom aj tu stratil a dostal sa do Chlebnice. > Znova som sa pustil krizom lesom (vacsinou vyrubanym), prepracoval > sa k vrchu Prosieckej doliny (tam to poznam) a prisiel do > V.Boroveho. Odtial skratkou (bocnou dolinou) na Oblazy (to > je ten mlyn v Kvacianskej doline), vysplhat Kvaciansku dolinu > nie je problem, ale zjazd je dost nebezpecny - volne kamene > a vyhladeny smyklavy vapenec. Asi ako dole po schodoch zasypanych > kamenim vedla ktorych je priepast. Niekde som tam chytil aj > suter do zadneho kolesa a zohol zaves prehadzovaca. :-( > Z Kvacian do L.Sielnice a rovnakou cestou ako som prisiel > do RBK (dobra asfaltka, pomerne malo aut) ale kedze mi to > uz velmi zle saltovalo tak nemam dobre spomienky. > > Cele asi 100 km a snad 1000 vyskovych m, 4 hodiny. > S vynimkou useku Malatina-Kvacany slusne asfaltky. ------------------------------------------------------------------------------------------- Date: 3.12.97 From Z. Bartoš (bartosz@vszbr.cz) Následující text je jen můj návrh tras na léto 1998. Pokud to skutečně pojedu, upravím pak popis podle nově nabytých zkušeností. Severně nad Chočskými vrchy. Z Kvačan (610 m) lesní cestou k mlýnu Oblazy, odtud na státní silnici a prudké stoupání na horní konec Malého Borového (900 m). Zde doleva a terénem po červené značce, převážně po hřebeni s četnými výjezdy a sjezdy až na Predný Krnáč (801 m), odtud prudký sjezd do Dolného Kubína (468 m). Délka trasy terénem cca: 20 km, po zpevněných cestách cca: 10 km, převýšení cca +700 m, -850 m.